Regulamin

W związku z pernamentnym atakiem hakerskim na naszą stronę mogą pojawiać się błędy, nad którymi nasi informatycy na bieżąco pracują. Przepraszamy za uniedogodnienia.

§ 1

  1. Regulamin określa zasady korzystania ze sklepu internetowego, w tym wzajemne prawa i obowiązki sprzedawcy oraz klientów, w tym będących konsumentami w rozumieniu art. 22[1] ustawy z 23 kwietnia 1964 r. Kodeks cywilny (Dz. U. z 18 maja 1964 r. Nr 16, poz. 93, ze zm., dalej: „KC”).
  2. Regulamin jest udostępniony nieodpłatnie na stronie sklepu internetowego meblearkadius.pl
  3. Klient ma możliwości nieodpłatnego pobrania, utrwalenia, czy wydrukowania regulaminu.

§ 2

a) Sklep internetowy – prowadzony przez sprzedawcę Grzegorza Wiśniewskiego prowadzącego działalność gospodarczą pod firmą: „Grzegorz Wiśniewski.” z siedzibą w (86-105) ŚWIECIU przy ulicy Przemysłowej 2, NIP: 559-110-16-80, REGON 091285345 działający pod adresem: www.meblearkadius.pl sprzedający towary za pośrednictwem Internetu,

b) Klient – osoba fizyczna posiadająca pełną zdolność do czynności prawnych, a w wypadkach przewidzianych przez przepisy powszechnie obowiązujące także osoba fizyczna posiadająca ograniczoną zdolność do czynności prawnych; osoba prawna; albo jednostka organizacyjna nieposiadająca osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność prawną dokonująca zakupów w sklepie internetowym,

c) Konsument – osoba fizyczna dokonująca z przedsiębiorcą czynności prawnej niezwiązanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową. ( art. 23[1] KC),

d) Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna i jednostka organizacyjna, o której mowa w art. 33 § 1 KC, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową,

e) Sprzedawca – Grzegorz Wiśniewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Grzegorz Wiśniewski.” z siedzibą w Świeciu, przy ulicy Przemysłowej 2,

f) Umowa Sprzedaży– umowa sprzedaży towarów zawarta pomiędzy sprzedawcą Grzegorzem Wiśniewskim, a klientem w trybie określonym w niniejszym regulaminie.

§ 3

  1. Sprzedaż prowadzona jest przez sprzedawcę Grzegorza Wiśniewskiego prowadzącego działalność gospodarczą na podstawie wpisu do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez ministra właściwego do spraw gospodarki, pod firmą: „Grzegorz Wiśniewski” z siedzibą w (85-100) Świeciu przy ulicy Przemysłowej 2, NIP: 559-110-16-80, REGON 091285345 .
  2. Korespondencję do sprzedawcy można kierować na adres siedziby sprzedawcy:

Grzegorz Wiśniewski, Przemysłowa 2, 86-100 Świecie lub na adres poczty elektronicznej: zamowieniaarkadius@gmail.com lub zadzwonić pod numer telefonu + 48 609 619 883, przy czym koszt połączenia ze wskazanym numerem telefonu jest ustalany zgodnie z pakietem taryfowym dostawcy usług, z którego korzysta klient.

3. Sprzedawca w ramach prowadzonego sklepu internetowego prowadzi sprzedaż towarów na odległość za pośrednictwem sieci Internet.

4. Informacje o towarach i usługach – główne cechy świadczenia z uwzględnieniem przedmiotu świadczenia- sprzedawca zamieszcza na stronie www.meblearkadius.pl

5. Zamieszczone na stronie zdjęcia i opisy towarów z oznaczeniem ceny, nie są ofertą w rozumieniu art. 66 § 1 kodeksu cywilnego, a. jedynie zaproszeniem do zawarcia umowy, tym samym podanie przez sklep internetowy informacji o towarze lub usłudze jest traktowane jako zaproszenie klienta do składania ofert kupna.

6. Poprzez złożenie zamówienia klient składa sprzedawcy ofertę kupna zamówionego towaru.

7. Wysłanie przez sklep internetowy potwierdzenie przyjęcia zamówienia na podany przez klienta adres e-mail, stanowi oświadczenie sprzedawcy o przyjęciu oferty klienta.

8. Klient ma możliwość zapoznania się z kodeksem dobrych praktyk przedsiębiorców. Kodeks dobrych praktyk znajduje się w ustawie z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, przy czym aktualne brzmienie Ustawy jest dostępne pod adresem http://isap.sejm.gov.pl/

§ 4

1. Rejestracja klienta polega na wypełnieniu formularza rejestracyjnego dostępnego na stronach sklepu internetowego. W formularzu rejestracyjnym klient podaje swoje imię i nazwisko, adres zamieszkania, adres poczty elektronicznej i numer telefonu.

2. Konto to funkcja sklepu internetowego, która pozwala na wprowadzanie i modyfikacje przez klientów, danych klienta oraz informacje o jego działaniach związanych z dokonywaniem zakupów drogą elektroniczną.

3. Konto zostaje utworzone przez sprzedawcę jako administratora sklepu po dokonaniu rejestracji i przypisaniu klientowi loginu.

4. Login jest tworzony na podstawie zaproponowanej przez klienta nazwy, nie może on jednak zawierać treści wulgarnych i powszechnie uważanych za obraźliwe, nie powinien on również naruszać dóbr osobistych innych osób, w szczególności dotyczących nazwiska, pseudonimu i wizerunku.

5. Klient ma możliwość usunięcia konta.

6. Każde nowo założone konto podlega aktywacji, polegającej na odebraniu wiadomości wysłanej na adres poczty elektronicznej klienta oraz postępowaniu według instrukcji w niej zawartych. Konto jest zabezpieczone hasłem utworzonym przez klienta.

7. Klient powinien zachować w tajemnicy hasło do swojego konta. Klientom nie wolno korzystać z kont innych użytkowników, ani udostępniać swojego konta innym osobom.

8. Konto jest niezbywalne.

9. Polityka prywatności serwisu www.meblearkadius.pl

10. Informacje ogólne
Niniejsza Polityka Prywatności określa zasady przetwarzania i ochrony danych osobowych przekazanych przez Użytkowników w związku z korzystaniem przez nich usług zakupu i dostawy poprzez Serwis.

11. Administratorem danych osobowych zawartych w serwisie jest
Grzegorz Wiśniewski z siedzibą w Świeciu 86-105, ul. Przemysłowa 2, NIP: 5591101680, REGON 091285345.

12. W trosce o bezpieczeństwo powierzonych nam danych opracowaliśmy wewnętrzne procedury i zalecenia, które mają zapobiec udostępnieniu danych osobom nieupoważnionym. Kontrolujemy ich wykonywanie i stale sprawdzamy ich zgodność z odpowiednimi aktami prawnymi – ustawą o ochronie danych osobowych, ustawą o świadczeniu usług drogą elektroniczną, a także wszelkiego rodzaju aktach wykonawczych i aktach prawa wspólnotowego.

13. Dane Osobowe przetwarzane są na podstawie zgody wyrażanej przez Użytkownika oraz w przypadkach, w których przepisy prawa upoważniają Administratora do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa lub w celu realizacji zawartej pomiędzy stronami umowy.

14. Serwis realizuje funkcje pozyskiwania informacji o użytkownikach i ich zachowaniach w następujący sposób:
a) poprzez dobrowolnie wprowadzone w formularzach informacje
b) poprzez gromadzenie plików “cookies” [patrz polityka plików “cookies”].

15. Serwis zbiera informacje dobrowolnie podane przez użytkownika.

16. dane podane w formularzu są przetwarzane w celu wynikającym z funkcji konkretnego formularza np. w celu dokonania procesu obsługi kontaktu informacyjnego.

17. Dane osobowe pozostawione w serwisie nie zostaną sprzedane ani udostępnione osobom trzecim, zgodnie z przepisami Ustawy o ochronie danych osobowych.

18. Do danych zawartych w formularzu przysługuje wgląd osobie fizycznej, która je tam umieściła. Osoba ta ma również praw do modyfikacji i zaprzestania przetwarzania swoich danych w dowolnym momencie.

19. Zastrzegamy sobie prawo do zmiany w polityce ochrony prywatności serwisu, na które może wpłynąć rozwój technologii internetowej, ewentualne zmiany prawa w zakresie ochrony danych osobowych oraz rozwój naszego serwisu internetowego. O wszelkich zmianach będziemy informować w sposób widoczny i zrozumiały.

20. W Serwisie mogą pojawiać się linki do innych stron internetowych. Takie strony internetowe działają niezależnie od Serwisu i nie są w żaden sposób nadzorowane przez serwis meblearkadius.pl Strony te mogą posiadać własne polityki dotyczące prywatności oraz regulaminy, z którymi zalecamy się zapoznać.

W razie wątpliwości co któregokolwiek z zapisów niniejszej polityki prywatności jesteśmy do dyspozycji – nasze dane znaleźć można w zakładce – KONTAKT. 

§ 5

1. Wszystkie ceny towarów udostępnione klientom na stronie internetowej sklepu podawane są w złotych polskich, zawierają wszystkie ich składniki, w tym cła i podatki, w opisanych przypadkach obejmują również koszty dostawy Przy takim przedmiocie widnieje informacja „Wysyłka Gratis”.

2. W przypadku braku informacji „Wysyłka Gratis” koszt transportu ponosi klient jako kupujący.

3. Koszty dostawy są wskazywane klientowi w trakcie składania zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży. Dowóz na terenie Polski jest bezpłatny, dowóz na terenie innych państw podlega indywidualnej wycenie według lokalizaji, gabarytów i wagi mebli.

4. Odbiór osobisty przez klienta towaru nie jest możliwy.

§ 6

1. Przez umowę sprzedaży sprzedawca zobowiązuje się przenieść na klienta własność towaru oferowanej za pośrednictwem sklepu i wydać mu towar, a klient zobowiązuje się towar odebrać i zapłacić sprzedawcy cenę.

2. Złożenie zamówienia następuje po wyborze przez klienta towaru za pomocą funkcji „dodaj do koszyka”, a następnie naciśnięcie przycisku „przejdź do realizacji zamówienia” i do tego momentu istnieje też możliwość samodzielnej modyfikacji przez klienta wprowadzanych danych.

3. Z chwilą złożenia zamówienia sprzedawca informuje klienta o tym, iż złożenie zamówienia pociąga za sobą obowiązek zapłaty ceny towaru i odbioru od kierowcy, lub kuriera. Klient potwierdza świadomość obowiązku zapłaty ceny towaru przez przyciśnięcie przycisku „zapłać przelewem”, „zapłać przez PayU, przez transferuj.pl”, lub “płatne przy odbiorze”. W sytuacji, gdy klient odmówi odbioru towaru, lub odstąpi od umowy kupna – sprzedaży, gdy towar został już wysłany jest zobowiązany do pokrycia kosztu transportu powrotnego, na który sprzedający wystawi fakturę VAT. Nie wysyłamy za pobraniem mebli wykonywanych na zamówienie klienta, oraz mebli tapicerowanych. W podstawowej cenie meble tapicerowane wykonywane są w pierwszej grupie tkanin przypisanej do danego modelu mebla. W przypadku, gdy do danego mebla tapicerowanego przypisany jest link przekierowujący do witryny internetowej producenta tkanin podajemy informację, że wykonanie mebla w tkaninach strukturalnych i wodoodpornych jest możliwe wyłącznie za dopłatą. Wszystkie meble tapicerowane wykonywane są na indywidualne zamówienie Klienta i nie podlegają zwrotowi lub wymianie, do każdego zamówienia (mebla) zamawiany jest nowy materiał, w związku z tym odcień tkaniny może nieznacznie różnić się do 5% od przedstawionych na stronie meblearkadius.pl, oraz nieznacznie różnić się do 5% od próbnika tkaniny w zależności od partii przędzy, jaka zostanie użyta przy jej produkcji, jak i od partii barwników – jest to naturalne w meblarstwie. Terminy realizacji podawane są szacunkowo. Proces produkcyjny zależny jest od wielu czynników – od dostępności prefabrykatów, od działania produkcji, jak i od zdarzeń losowych w związku z czym są możliwe niewielkie przesunięcia terminu wykonania mebla, na które właściciel witryny meblearkadius.pl nie ma wpływu. Wszystkie informacje dotyczące kosztów wykonania mebla przedstawiamy we wiadomości wysyłanej do zamawiającego o tytule: Specyfikacja zamówienia”. W sytuacji, w której klient nie zgadza się z określonymi kosztami wykonania mebla może zrezygnować z zamówienia informując Dział Obsługi Klienta, lub nie dokonując wpłaty wymagalnego zadatku na konto sprzedającego. Realizacja zamówienia na meble na zamówienie, oraz na wszystkie meble tapicerowane następuje dopiero po wpłacie zadatku na konto sprzedającego w wysokości około 50% wartości mebla. Kwotę wymaganego zadatku określamy we wiadomości wysyłanej do zamawiającego o tytule: Specyfikacja zamówienia”. Zamówienie skierowane do realizacji z jego potwierdzeniem nie może zostać anulowane przez Klienta. Próbki materiałów służą jako ogólne wskazówki co do koloru i tekstury tkaniny. Niewielkie różnice w odcieniach są nieuniknione i mieszczą się w normach jakościowych producentów tkanin w zależności od partii i przyjętych norm przez producentów mebli.
W przypadku rezygnacji – kwota wpłaconego zadatku w wysokości 50% nie jest zwracana. W przypadku zamówień opłaconych z góry kwota zwrotu zostanie pomniejszona o wartość 50% wartości całego zamówienia. 

Pozostałą kwotę należy zapłacić w momencie otrzymania mebli. 

strony-naroznika-meblearkadius_pl

UWAGA – przy planowaniu miejsca na meble tapicerowane prosimy zachować tolerancję wymiarów do 5 cm. Do budowy użyte są elementy miękkie, które w zależności od sposobu wykonania (praca ręczna) i montażu mogą w niewielkim stopniu odbiegać od podanej specyfikacji na stronie. Zdjęcia i wizualizacje mebli mają charakter poglądowy, stąd rzeczywisty wygląd produktów może nieznacznie różnić się od prezentowanego na zdjęciach, nie zmieniając ich parametrów, ogólnego charakteru, oraz funkcji.

4. Do zawarcia umowy sprzedaży dochodzi w wyniku przesłania klientowi zwrotnego potwierdzenia przyjęcia zamówienia na podany przez niego adres poczty elektronicznej bądź poprzez potwierdzenie emailowe czy telefoniczny kontakt z klientem pracownika BOK.

5. Sprzedawca udostępnia klientowi następujące sposoby płatności z tytułu Umowy Sprzedaży:

a) płatność za pobraniem przy odbiorze przesyłki (nie dotyczy zamówień na meble tapicerowane).

b) płatność przelewem na rachunek bankowy – mBank 57 1140 2004 0000 3302 7478 8938,

W tytule przelewu należy wpisać numer zamówienia, lub imię i nazwisko osoby zamawiającej

Odbiorca: Grzegorz Wiśniewski.
Adres (jeśli wymagane): ul. Przemysłowa 2, 86-100 Świecie
Numer konta: 57 1140 2004 0000 3302 7478 8938

Nazwa banku: mBank

SWIFT/BIC: BREXPLPWMBK

IBAN: PL 57 1140 2004 0000 3302 7478 8938

c) płatność przelewem w systemie PayU – szybki przelew, płatność kartą,

d) raty PayU.

6. W przypadku wyboru przez klienta płatności za pobraniem przy odbiorze przesyłki, klient obowiązany jest do dokonania płatności przy odbiorze przesyłki.

7. W przypadku wyboru przez klienta płatności przelewem na rachunek bankowy sprzedawcy, klient obowiązany jest do dokonania płatności w terminie 7 dni od dnia zawarcia umowy sprzedaży, po tym okresie zamówienie uznawane jest za anulowane.

8. W przypadku braku dokonania przez klienta płatności w terminie 7 dnia od dnia zawarcia umowy sprzedaży, każda ze stron może od umowy sprzedaży odstąpić poprzez złożenie oświadczenia drugiej stronie umowy, jednakże jeżeli realizacja zamówienia rozpoczęła się klient ponosi koszty, które poniósł producent do momentu realizacji zamówienia.

§ 7

1. Bezpłatna dostawa towaru realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, dowóz na terenie innych państw (jeśli jest możliwy) podlega indywidualnej wycenie według lokalizaji, gabarytów i wagi mebli.

2. Dostawa odbywa się wyłącznie w dni robocze (na podstawie art. 10 ust. 11 ustawy z dnia 20 czerwca 1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (Dz. U. z 2021 r. poz. 450, 463, 694 i 720) – § 1. Rozporządzenie określa okresowe ograniczenia oraz zakaz ruchu pojazdów i zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej przekraczającej 12 ton, z wyłączeniem autobusów.)

3. Dostawa towaru odbywa się transportem własnym sprzedawcy albo za pośrednictwem firmy kurierskiej, z którą sprzedawca zawarł umowę o świadczenie usługi kurierskiej albo przewozowej.

4. Dostawa jest dokonywana niezwłocznie, nie później niż 90 dni roboczych od dnia zawarcia umowy sprzedaży.

5. Dostawa jest dokonywana na adres wskazany przez klienta, miejsce to uważa się za miejsce spełnienia świadczenia przez sprzedawcę.

6. Po opuszczeniu gotowego, zapakowanego towaru z magazynu, klient otrzymuje powiadomienie o dostawie. W przypadku nie odebrania przesyłki we wskazanym terminie zostaną naliczone koszty ponownej dostawy. 

7. W razie opóźnienia sprzedawcy klient może wyznaczyć dodatkowy termin do wydania rzeczy, a po jego bezskutecznym upływie może od umowy odstąpić.

8. Sprzedawca ma obowiązek dostarczyć zamówiony towar bez wad i ponosi odpowiedzialność za wady rzeczy. Do przesyłki załącza się potwierdzenie zawarcia umowy (paragon lub fakturę VAT), na żądanie kupującego dokument jest również wysyłany drogą mailową. Zagubienie dowodu zakupu nie skutkuje utratą gwarancji. W przypadku ujawnienia uszkodzenia przesyłki konsument, jak i przedsiębiorca mają czas do 7 dni od odebrania towaru na złożenie reklamacji uszkodzenia – kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.; dalej: k.c.). Reklamacje złożone po przekroczeniu ustawowego terminu zostaną oddalone.

9. Meble tapicerowane (kanapy i narożniki) dostarczane są przed drzwi budynku, kierowcy nie wnoszą mebli do mieszkania. W trosce o bezpieczny transport meble są spakowane, dostarczane są w elementach – każdy mebel wymaga montażu. W zakresie kupującego jest posiadanie podstawowych narzędzi, oraz umiejętności ich użycia. W definicji montażu mebli uznaje się dopasowanie elementów mebla, wkręcenie nóg, wkręcenie śrub, wbicie kołków, gwoździ i zszywek tapicerskich. Niewłaściwy montaż lub niewykonanie opisanych czynności nie może być podstawą reklamacji.

10. Ze względów technologicznych rzeczywisty odcień tkaniny może nieznacznie odbiegać od koloru podanego we wzorniku – inna partia tkaniny. 

§ 8

1. Konsument może w terminie 14 dni odstąpić od umowy sprzedaży bez podawania przyczyny

2. Bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się dla umowy, w wykonaniu której sprzedawca wydaje rzecz, będąc zobowiązany do przeniesienia jej własności od objęcia rzeczy w posiadanie przez klienta lub wskazaną przez niego osobę trzecią inną niż przewoźnik.

3. W przypadku umowy, która obejmuje wiele rzeczy, które są dostarczane osobno, partiami lub w częściach, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie ostatniej rzeczy, partii lub części.

4. W przypadku umowy, która polega na regularnym dostarczaniu rzeczy przez czas oznaczony, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od objęcia w posiadanie pierwszej z rzeczy.

5. W przypadku pozostałych umów, bieg terminu do odstąpienia od umowy rozpoczyna się od dnia zawarcia umowy.

6. Konsument może odstąpić od umowy, składając sprzedawcy oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem. Oświadczenie można złożyć na formularzu, którego wzór stanowi załącznik nr 2 do regulaminu.

7. W przypadku odstąpienia od umowy zawartej pomiędzy sprzedawcą i konsumentem umowę uważa się za niezawartą.

8. Jeżeli konsument złożył oświadczenie o odstąpieniu od umowy zanim sprzedawca przyjął jego ofertę, oferta przestaje wiązać.

9. Sprzedawca ma obowiązek niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwrócić klientowi dokonane przez niego płatności. Koszty dostarczenia Produktu na magazyn nie podlegają zwrotowi Konsumentowi.

10. Zwrot płatności jest dokonywany przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył klient, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

11. Konsument ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonalności rzeczy.

12. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności otrzymanych od konsumenta do chwili otrzymania rzeczy z powrotem lub dostarczenia przez klienta dowodu jej odesłania, w zależności, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

13. Jeżeli konsument wybrał sposób dostarczenia rzeczy inny niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez sprzedawcę, sprzedawca nie jest zobowiązany do zwrotu konsumentowi poniesionych przez niego dodatkowych kosztów.

14. Konsument ma obowiązek zwrócić rzecz sprzedawcy lub przekazać ją osobie upoważnionej przez sprzedawcę do odbioru niezwłocznie, jednak nie później niż 14 dni od dnia, w którym odstąpił od umowy, chyba że sprzedawca zaproponował, że sam odbierze rzecz.

15. Do zachowania terminu wystarczy odesłanie rzeczy przed jego upływem.

16. Konsument ponosi tylko bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

17. Konsument odstępujący od umowy poniesie wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odesłanie towaru odbywa się na koszt kupującego, który odpowiada również za odpowiednie zabezpieczenie rzeczy. Odstępujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 

17. Adres firmy nie jest adresem do zwrotu towaru.

Adres właściwego magazynu do zwrotu towaru (w zależności od rodzaju mebli) wskazujemy klientom we wiadomości mailowej.

Prawo odstąpienia od umowy zawartej na odległość przez przedsiębiorcę przysługuje tylko wtedy, gdy dana transakcja nie wiąże się w żaden sposób z zakresem wykonywanej przez niego działalności.

§ 9

1.Prawo do odstąpienia od umowy nie przysługuje w odniesieniu do umów:

a) o świadczenie usług, jeżeli przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną zgodą konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od umowy;

b) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od umowy;

c) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz nieprefabrykowana, wyprodukowana według specyfikacji konsumenta lub służąca zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb – meble, które są produkowane pod jego indywidualne zamówienie – meble na wymiar (w tym meble kuchenne z wyznaczonymi przez konsumenta wymiarami i blatami), meble tapicerowane do których konsument indywidualnie wybiera wymiary mebla, wybarwienia, rodzaj użytych materiałów, wypełnienia oraz wyznacza rodzaj ułożenia materiałów na meblu uznaje się za rzecz nieprefabrykowaną i w przypadku jej zamówienia konsument nie ma możliwości odstąpienia od umowy – zgodnie z art. 38 pkt 3 ustawy o prawach konsumenta;

d) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz ulegająca szybkiemu zepsuciu lub mająca krótki termin przydatności do użycia;

e) w której przedmiotem świadczenia jest rzecz dostarczana w zapieczętowanym opakowaniu, której po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

f) w której przedmiotem świadczenia są rzeczy, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

g) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi przedsiębiorca nie ma kontroli;

h) w której konsument wyraźnie żądał, aby przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania konsument żądał, lub dostarcza rzeczy inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od umowy przysługuje konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub rzeczy;

i) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

j) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem umowy o prenumeratę;

k) zawartej w drodze aukcji publicznej;

l) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu rzeczy, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

m) o dostarczanie treści cyfrowych, które nie są zapisane na nośniku materialnym, jeżeli spełnianie świadczenia rozpoczęło się za wyraźną zgodą konsumenta przed upływem terminu do odstąpienia od umowy i po poinformowaniu go przez przedsiębiorcę o utracie prawa odstąpienia od umowy.

2. Nie odbieramy przesyłek płatnych za pobraniem (przy odbiorze) oraz przesyłek nadanych na inny adres, niż wskazane dane adresowe siedziby firmy (w tym przesyłek nadanych do paczkomatów).

  1. Wszelkie reklamacje należy kierować na adres mailowy sprzedawcy:

reklamacje.arkadius@gmail.com , albo do gwaranta, w przypadku gdy towar objęty jest gwarancją.

  1. W postępowaniu reklamacyjnym konstument może skorzystać z uprawnień przysługujących mu na podstawie rękojmi oraz gwarancji zgodnie z poniższymi postanowieniami oraz powszechnie obowiązującym prawem. Dostawa towaru realizowana jest wyłącznie na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w związku z tym nie wystawiamy gwarancji europejskiej, reklamacje obsługiwane są wyłacznie na terenie kraju. Rękojmia nie przysługuje przedsiębiorcy.
  2. W reklamacji należy wskazać co jest przedmiotem i przyczyną reklamacji. sprzedawca może zwrócić się do klienta z prośbą o przesłanie dodatkowych informacji potrzebnych do rozpatrzenia reklamacji.
  3. Wszelkie reklamacje kierowane do sprzedawcy są rozpoznawane bez zbędnej zwłoki.
  4. Klient jest informowany o sposobie rozpatrzenia reklamacji przez sprzedawcę na piśmie lub za pośrednictwem poczty elektronicznej.
  5. Przedsiębiorca odstępujący od umowy poniesie wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy. Odesłanie towaru odbywa się na koszt kupującego, który odpowiada również za odpowiednie zabezpieczenie rzeczy. Odstępujący ponosi odpowiedzialność za zmniejszenie wartości rzeczy będące wynikiem korzystania z niej w sposób wykraczający poza konieczny do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy. 

§ 11

  1. Towary mogą być objęte gwarancją producenta lub dystrybutora.
  2. Informacja o udzieleniu gwarancji jest zamieszczana w opisie towaru.
  3. Szczegółowe warunki gwarancji i czas jej trwania podawane są w karcie gwarancyjnej wystawionej przez gwaranta.
  4. Jeżeli nie zastrzeżono innego terminu, termin gwarancji wynosi dwa lata licząc od dnia, kiedy rzecz została kupującemu wydana.
  5. Wykonanie uprawnień z gwarancji nie wpływa na odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu zgodności towaru z umową.

§ 12

  1. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana ma wadę fizyczną lub prawną – rękojmia.
  2. Kupujący może wykonywać uprawnienia z tytułu rękojmi za wady fizyczne rzeczy niezależnie od uprawnień wynikających z gwarancji.
  3. Wada fizyczna polega na niezgodności rzeczy sprzedanej z umową.
  4. Rzecz sprzedana jest niezgodna z umową w szczególności, jeżeli nie ma właściwości, które rzecz tego rodzaju powinna mieć ze względu na cel w umowie oznaczony albo wynikający z okoliczności lub przeznaczenia, nie ma właściwości, o których istnieniu sprzedawca zapewnił kupującego, w tym przedstawiając próbkę lub wzór, nie nadaje się do celu, o którym kupujący poinformował sprzedawcę przy zawarciu umowy, a sprzedawca nie zgłosił zastrzeżenia co do takiego jej przeznaczenia, została kupującemu wydana w stanie niezupełnym.
  5. Rzecz sprzedana ma wadę fizyczną także w razie nieprawidłowego jej zamontowania i uruchomienia, jeżeli czynności te zostały wykonane przez sprzedawcę lub osobę trzecią, za którą sprzedawca ponosi odpowiedzialność, albo przez kupującego, który postąpił według instrukcji otrzymanej od sprzedawcy.
  6. Jeżeli kupującym jest konsumentem, a wada fizyczna została stwierdzona przed upływem roku od dnia wydania rzeczy sprzedanej, domniemywa się, że wada lub jej przyczyna istniała w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego.
  7. Sprzedawca jest odpowiedzialny z tytułu rękojmi za wady fizyczne, które istniały w chwili przejścia niebezpieczeństwa na kupującego lub wynikły z przyczyny tkwiącej w rzeczy sprzedanej w tej samej chwili.
  8. Sprzedawca jest odpowiedzialny względem kupującego, jeżeli rzecz sprzedana stanowi własność osoby trzeciej albo jeżeli jest obciążona prawem osoby trzeciej, a także jeżeli ograniczenie w korzystaniu lub rozporządzaniu rzeczą wynika z decyzji lub orzeczenia właściwego organu; w razie sprzedaży prawa sprzedawca jest odpowiedzialny także za istnienie prawa – wada prawna.
  9. W przypadku ujawnienia uszkodzenia przesyłki konsument, jak i przedsiębiorca mają czas do 7 dni od odebrania towaru na złożenie reklamacji uszkodzenia – kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.; dalej: k.c.). Reklamacje złożone po przekroczeniu ustawowego terminu zostaną oddalone.

§ 13

  1. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od umowy, chyba że sprzedawca niezwłocznie i bez nadmiernych niedogodności dla kupującego wymieni rzecz wadliwą na wolną od wad albo wadę usunie.
  2. Ograniczenie to nie ma zastosowania, jeżeli rzecz była już wymieniona lub naprawiana przez sprzedawcę albo sprzedawca nie uczynił zadość obowiązkowi wymiany rzeczy na wolną od wad lub usunięcia wady.
  3. Jeżeli kupujący jest konsumentem, może zamiast zaproponowanego przez sprzedawcę usunięcia wady żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo zamiast wymiany rzeczy żądać usunięcia wady, chyba że doprowadzenie rzeczy do zgodności z umową w sposób wybrany przez kupującego jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów w porównaniu ze sposobem proponowanym przez sprzedawcę.
  4. Przy ocenie nadmierności kosztów uwzględnia się wartość rzeczy wolnej od wad, rodzaj i znaczenie stwierdzonej wady, a także bierze się pod uwagę niedogodności, na jakie narażałby kupującego inny sposób zaspokojenia.
  5. Kupujący nie może odstąpić od umowy, jeżeli wada jest nieistotna.
  6. Jeżeli rzecz sprzedana ma wadę, kupujący może żądać wymiany rzeczy na wolną od wad albo usunięcia wady.
  7. Kupujący, który wykonuje uprawnienia z tytułu rękojmi, jest obowiązany na koszt sprzedawcy dostarczyć rzecz wadliwą do miejsca oznaczonego w umowie sprzedaży, a gdy takiego miejsca nie określono w umowie do miejsca, w którym rzecz została wydana kupującemu.
  8. Sprzedawca odpowiada z tytułu rękojmi, jeżeli wada fizyczna zostanie stwierdzona przed upływem dwóch lat.
  9. Jeżeli rzecz wadliwa została zamontowana, kupujący może żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania po dokonaniu wymiany na wolną od wad lub usunięciu wady.
  10. W razie niewykonania tego obowiązku przez sprzedawcę kupujący jest upoważniony do dokonania tych czynności na koszt i niebezpieczeństwo sprzedawcy. Sprzedawca może odmówić demontażu i ponownego zamontowania, jeżeli koszt tych czynności przewyższa cenę rzeczy sprzedanej.
  11. Jeżeli kupującym jest konsument, może on żądać od sprzedawcy demontażu i ponownego zamontowania, jest obowiązany jednak ponieść część związanych z tym kosztów przewyższających cenę rzeczy sprzedanej albo może żądać od sprzedawcy zapłaty części kosztów demontażu i ponownego zamontowania, do wysokości ceny rzeczy sprzedanej.
  12. W przypadku ujawnienia uszkodzenia przesyłki konsument, jak i przedsiębiorca mają czas do 7 dni od odebrania towaru na złożenie reklamacji uszkodzenia – kodeks cywilny (t.j. Dz.U. z 2014 r. poz. 121 ze zm.; dalej: k.c.). Reklamacje złożone po przekroczeniu ustawowego terminu zostaną oddalone.

§ 14 PRZED ROZPOCZĘCIEM UŻYTKOWANIA MEBLI TAPICEROWANYCH

  1. Nie wolno wnosić mebli bez opakowania! Zakupiony mebel należy rozpakować dopiero po wniesieniu do pomieszczenia docelowego. W celu uniknięcia uszkodzenia pokrowca i elementów ozdobnych, zaleca się ostrożne rozpakowywanie mebla, bez użycia ostrych narzędzi (taśmy klejące odklejać ręcznie).
  2. W trakcie odbioru mebla tapicerowanego prosimy o dokładne sprawdzenie czy nie występują zarysowania, przetarcia, pęknięcia, przecięcia lub inne uszkodzenia struktury tkaniny, a także uszkodzenia elementów konstrukcyjnych i ozdobnych. Zaleca się sprawdzenie kompletności mebla, tzn. czy został on dostarczony zgodnie ze złożonym zamówieniem.
  3. W przypadku stwierdzenia niezgodności lub uszkodzeń mechanicznych, przy rozpakowaniu mebla, należy zachować oryginalne opakowanie Producenta do czasu przyjazdu serwisu Producenta i oceny przyczyn powstania uszkodzeń mechanicznych.
  4. W przypadku mebli modułowych konieczne jest samodzielne złożenie poszczególnych elementów poprzez połączenie łączników, zgodnie z instrukcją załączoną do mebla.
  5. Przed rozpoczęciem montażu nóżek należy dokładnie zapoznać się z załączoną instrukcją.
  6. W meblach posiadających funkcję spania prosimy o usunięcie zabezpieczenia zgodnie z załączoną instrukcją.
  7. Przed rozpoczęciem użytkowania produkt tapicerski należy wypoziomować, tzn. zapewnić równe podłoże.
  8. Każde budzące wątpliwości działanie elementów ruchomych, takich jak: funkcja spania,  podłokietniki, zagłówki, należy bezzwłocznie zgłosić Sprzedawcy.
  9. W wyniku transportu i magazynowania, po rozpakowaniu mebla, mogą wystąpić nieregularne fałdy i zagniecenia tkaniny obiciowej na meblu. Cofnięcie tego efektu następuje zwykle w ciągu kliku dni po rozpakowaniu. Przyspieszenie procesu usuwania odkształceń elementów miękkich można uzyskać poprzez ręczne uformowanie poduch, podłokietników i siedzisk.
  10. Należy zapewnić właściwe warunki w pomieszczeniach, w których produkt jest eksploatowany lub przechowywany, tj. temperatury od +15°C do +30°C, wilgotności od 40% do 70%. Odległość produktu od czynnych źródeł ciepła nie powinna być mniejsza niż 1 metr. W celu uniknięcia procesu płowienia tkaniny obiciowej, należy unikać eksponowania mebla na bezpośrednie działanie promieni słonecznych.

ZASADY PRAWIDŁOWEJ EKSPOLATACJI MEBLI TAPICEROWANYCH

  1. Meble tapicerowane mogą różnić się miękkością siedzisk. Wyczuwalna różnica twardości siedzeń z funkcją spania i bez funkcji jest spowodowana specyfiką konstrukcji mebla i podyktowana względami technicznymi.  Jest to związane z naturalnymi właściwościami materiałów wykorzystywanych jako wypełnienie, tj. gęstością pianki tapicerskiej, elastycznością sprężyn metalowych i pasów tapicerskich. Należy zwrócić uwagę, iż twardsze siedziska charakterystyczne są dla mebli posiadających funkcję spania. Nierównomierne użytkowanie mebla może również przyczynić się do powstawania różnic w twardości siedzisk, oparć i podłokietników. Jest to zjawisko normalne, uwarunkowane miejscowo intensywniejszym użytkowaniem.
  2. Mebel należy chronić przed uszkodzeniami mechanicznymi. Bezwzględnie zabrania się siadania lub stawania na zagłówkach i podłokietnikach oraz krawędziach oparć, gdyż elementy, których funkcją jest zapewnienie komfortowego oparcia głowy lub ramion, nie są w stanie wytrzymać ciężaru człowieka.
  3. W pojemniku na pościel nie należy przechowywać większej ilości pościeli niż wynosi jego objętość, nie należy też przechowywać w nim ciężkich przedmiotów, gdyż nie jest on do tego przystosowany.
  4. Nie należy narazić mebla na mocne, punktowe napięcia, ponieważ może to spowodować rozejście lub rozdarcie się pokrowca.
  5. Zgodnie z zaleceniami Producenta, meble z funkcją spania posiadające wbudowany mechanizm rozkładania, są zaprojektowane i przeznaczone do spania okazjonalnego, nie zastępują mebli sypialnych.
  6. Wybarwienia elementów drewnianych, tzn. nóżek, mogą odbiegać od przedstawionych na zdjęciach. Jest to naturalna cecha związana z różnorodnością struktury, usłojenia i koloru drewna. Dlatego, zwracamy uwagę na możliwość wystąpienia różnic w odcieniach bejcy, szczególnie przy zamówieniu kolejnego mebla do zestawu.
  7. W przypadku domawiania kolejnych wyrobów zastrzegamy, że mogą wystąpić różnice wzoru, odcieni tkanin i skór.
  8. W przypadku tapicerowania mebla tkaniną wzorzystą dopuszczalne jest tak zwane “niespasowanie wzoru”.
  9. Należy pamiętać, że meble pokryta jasnym pokrowcem, narażone są na zafarbowanie przez inne tekstylia, szczególnie przez odzież (np. tkaninę typu jeans). Jest to wada tkaniny odzieżowej, a nie pokrowca!
  10. Podczas użytkowania mebli z funkcją spania, pod spodem mebla lub w pojemniku na pościel może się pojawić metalowy pył, należy go usunąć odkurzając lub wycierając ściereczką. Metalowe mechanizmy, podnośniki, wózki i inne mechanizmy funkcji spania wymagają okresowego smarowania wazeliną techniczną, co pozwoli wyeliminować pojawiające się skrzypienie i nadmierne zużycie elementów ruchomych.
  11. Zmiany miękkości poduch oparciowych i siedziskowych, marszczenia i fałdowanie pokrowca wynikają z normalnego użytkowania i nie są to wady wyrobu. Przy tzw. tapicerce swobodnej pofałdowania są zamierzonym efektem kompozycji, więc powstawanie fałd w pokryciu jest zjawiskiem charakterystycznym i nie oznacza wad jakościowych. Im większa powierzchnia siedzisk i oparć, tym większa tendencja do marszczenia i powstawania fałd. Wskazane jest ręczne wygładzenie powierzchni mebla po dłuższym użytkowania. Podczas przestawiania mebla nie należy trzymać za obicie lub jego elementy, gdyż może to spowodować nieodwracalne uszkodzenia czy rozerwanie pokrowca. Meble lub elementy zestawu należy przenosić chwytając od spodu za sztywne elementy konstrukcji nośnej. Mebla nie należy przesuwać , ponieważ niezabezpieczone krawędzie stopek mogą nieodwracalnie uszkodzić podłogę lub wyszczerbić się wzdłuż słoja (w przypadku drewnianych).
  12. Mebli tapicerowanych nie należy użytkować tylko w jednym miejscu, lecz zamiennie na całej powierzchni siedzisk, aby uniknąć różnic w wyglądzie całego zestawu. Zapobiega to powstawaniu miejscowych wygnieceń i przymarszczeń pokrowców oraz efektu różnicy odcieni na powierzchni tkaniny, tzw. cieniowania i wybłyszczenia.
  13. Cechą charakterystyczną wielu tkanin obiciowych (szenilowych, poliestrowych, wełnianych lub filcowych), jest zjawisko tzw. pillingu, czyli mechacenia się tkaniny i tworzenia grudek na jej powierzchni, które powstają pod wpływem obcych włókien pochodzących np. z odzieży, pledów itp. Nie jest to wada tkaniny obiciowej tylko normalne zjawisko, które można usunąć używając golarki do tkanin.
  14. Niektóre tkaniny obiciowe mienią się i cieniują w zależności od kąta padania światła. Jest to cecha charakterystyczna tego typu tkanin i powstające złudzenie różnicy odcieni nie jest wadą a cechą własną tego typu tkaniny.
  15. Prezentowane w naszej ofercie wymiary mebli podane są w centymetrach i mogą różnić się od rzeczywistych do: +/- 3%.

Wyżej opisane zjawiska, zawarte w punktach 1-16, nie stanowią wady i nie podlegają reklamacji.

  1. W przypadku wymiany produktu w okresie gwarancyjnym Producent zastrzega prawo do wprowadzenia zmian technologicznych, tj. wymiarów produktu, materiałów stosowanych do produkcji, elementów ozdobnych i ruchomych, funkcji spania, wynikających z konieczności wyeliminowania wad produktu.

ZASADY PRAWIDŁOWEJ PIELĘGNACJI MEBLI Z TKANINY

Ogólne zasady pielęgnacji i konserwacji stosowane do tkanin obiciowych stosowanych do mebli tapicerowanych. Stosowanie i przestrzeganie kilku prostych wskazówek pozwoli przedłużyć żywotność Państwa mebli i zapewni satysfakcję z ich użytkowania.

  1. Należy zapobiegać pozostawaniu na powierzchni tkaniny brudu, kurzu oraz innych zanieczyszczeń. Zaleca się czyszczenie mebla raz w tygodniu, używając miękkiej końcówki odkurzacza przeznaczonej do mebli lub ręcznie za pomocą miękkiej szczotki. Jednocześnie, należy unikać nadmiernego tarcia oraz odkurzania na wysokim poziomie mocy (powyżej 60W), aby nie uszkodzić włókien tkaniny. Elementy mebla, które można ściągnąć doradza się delikatnie wytrzepać, najlepiej na świeżym powietrzu.
  2. Tkaniny, które na swojej powierzchni posiadają włos – szenil, welur, flok wymagają regularnego rozczesywania za pomocą miękkiej szczotki. Zabieg ten pozwoli uniknąć zjawiska ugniatania się włosa na powierzchni tkaniny, szczególnie w miejscach intensywnego użytkowania. Włos zachowa swoją sprężystość, a tkanina delikatny charakter.
  3. W przypadku pojawienia się tłustych i mokrych plam należy użyć bibuły lub papierowego ręcznika a następnie czystej, wilgotnej i miękkiej gąbki, aby plama szybko się wchłonęła. W przeciwnym wypadku zabrudzenie może wniknąć w głąb włókien tkaniny, uniemożliwiając skuteczne jej wyczyszczenie. Dopiero potem można przystąpić do odplamiania, stosując letnią wodę i neutralny środek czyszczący przeznaczony do prania ręcznego. Zabrudzoną powierzchnię należy czyścić delikatnymi, kolistymi ruchami w kierunku od zewnątrz do środka, unikając energicznego pocierania mokrego włosa. Po usunięciu plamy tkaninę należy pozostawić do osuszenia w temperaturze pokojowej. Jeśli to konieczne, czynność powtórzyć, poszerzając czyszczony obszar dookoła zaplamionego miejsca w celu zredukowania efektu kolistego środka. Wyschniętą powierzchnię należy wyszczotkować.
  4. Przed przystąpieniem do czyszczenia mebla należy sprawdzić w jaki sposób czyszczona powierzchnia reaguje na działanie środka chemicznego poprzez nałożenie go na niewidoczną, niewielką część mebla. Tym sposobem unikniemy uszkodzenia tkaniny, jej odbarwienia, bądź innych, widocznych zniekształceń powstałych w efekcie zbyt agresywnego działania środka.
  5. Meble, które posiadają zdejmowany pokrowiec można prać na lewej stronie z zapiętym zamkiem błyskawicznym (ustawić program do prania wełny) lub czyścić chemicznie zgodnie z symboliką umieszczoną na etykiecie. Zgodnie z zaleceniami producentów tkanin nie należy używać wybielaczy, środków żrących ani zmiękczających, a także unikać prania pokrycia z innymi materiałami.
  6. Przed suszeniem wilgotne pokrowce należy równomiernie rozciągnąć w obie strony.
  7. W przypadku modeli ze zdejmowanymi pokrowcami na poduszkach oparciowych, siedziskowych bądź ozdobnych w efekcie prania może nastąpić odbarwienie tkaniny, powodujące rozbieżności odcieni pomiędzy korpusem tapicerowanym na stałe a poduszkami.
  8. Meble tapicerowane na stałe tracą możliwość prania na mokro, dlatego zaleca się wykonanie usługi przez firmę specjalizującą się w czyszczeniu tapicerek.
  9. Nie należy używać żelazka na zewnętrznej stronie tkaniny. Punktowe zagniecenia można usunąć za pomocą parownicy do tkanin.
  10. Ważne jest, aby chronić powierzchnię mebla przed zwierzętami domowymi w celu uniknięcia bezpowrotnego uszkodzenia struktury tkaniny obiciowej.
  11. Należy zwrócić uwagę, iż przykrywanie tkanin szenilowych, poliestrowych z domieszką włókien naturalnych lub wełnianych narzutami z włosem, może się przyczynić do powstawania zjawiska pillingu, będącego efektem łączenia włókien obcych z włóknami tkaniny obiciowej. Efekt pillingu można łatwo usunąć przez zastosowanie golarki do tkanin.

ZASADY PRAWIDŁOWEJ PIELĘGNACJI MEBLI ZE SKÓR EKOLOGICZNYCH

WYŁĄCZENIE RĘKOJMI I GWARANCJI.

Siedziska i inne elementy składowe mebli tapicerowanych wykonane z ekoskóry, oraz szwy i miejsca łączenia tkanin  z ekoskóry nie są objęte rękojmią i gwarancją producenta ze względu na niski wskaźnik ścieralności w teście Martindale’a.

Rutynowo (np. co tydzień) odkurzać przy pomocy suchej czystej ściereczki lub odkurzacza z miękką szczotką.

  1. Plamy z rozlanych płynów, jak najszybciej wycierać suchą, czystą szmatką (unikać pozostawiania plamy na powierzchni).
  2. Do usunięcia plamy, która przywarła do powierzchni można użyć miękkiej szczotki.
  3. Unikać drapania i nadmiernego tarcia podczas czyszczenia.
  4. Plamy, które pozostały na powierzchni można przetrzeć delikatnie wilgotną szmatką (nie mokrą), po przetarciu wytrzeć czystą, suchą ściereczką.
  5. Nie suszyć przy pomocy źródeł ciepła (grzejnik, suszarka, żelazko itp.) – należy pozostawić mebel do wyschnięcia w temperaturze pokojowej. Nie przykrywać zawilgoconej powierzchni mebla, gdyż może to doprowadzić do zbutwienia.
  6. Nie czyścić na mokro przy pomocy maszyn piorących.
  7. Nie czyścić na sucho przy pomocy maszyn piorących, czyszczących.
  8. Nie używać żadnych środków czyszczących (proszków, płynów i żeli piorących, proszków ściernych, past czyszczących itp.), gdyż doprowadzi to do łuszczenia się ekoskóry.
  9. Nie narażać ekoskóry na nadmierne zwilżenie.

Uwaga: Do czyszczenia tkanin obiciowych należy używać wyłącznie środków czyszczących rozpuszczalnych w wodzie. Nie wolno stosować roztworów zawierających ropę naftową lub alkohol, np. chloroetylen lub terpentynę.

§ 15

1. Minimalne wymagania techniczne: sprzętu komputerowego w celu poprawnego korzystania ze sklepu oraz dokonania zakupu towarów to:

a) dostęp do sieci Internet,

b) zainstalowana przeglądarka internetowa: Internet Explorer w wersji 8 lub nowszej, Mozilla Firefox w wersji 3.6 lub nowszej, Chrome w wersji 7.0  lub nowszej, Safari 5 lub nowszą, oraz zainstalowany odtwarzacz plików Flash; przeglądarka internetowa powinna mieć uruchomioną obsługę Java Script i Cookies;

c) minimalną rozdzielczość ekranu 1024×768 px; zalecana rozdzielczość ekranu to 1280×800 px.

d) aktywne konto poczty elektronicznej.

§ 16

1. W przypadku klienta nie będącego konsumentem:

a) sprzedawcy przysługuje prawo odstąpienia od umowy sprzedaży zawartej z klientem niebędącym konsumentem w terminie 14 dni kalendarzowych od dnia jej zawarcia,

b) sprzedawca ma prawo ograniczyć dostępne sposoby płatności, w tym także wymagać dokonania przedpłaty w całości albo części i to niezależnie od wybranego przez klienta sposobu płatności,

c) z chwilą wydania przez sprzedawcę towaru  przewoźnikowi przechodzą na klienta nie będącego konsumentem korzyści i ciężary związane z towarem oraz niebezpieczeństwo przypadkowej utraty lub uszkodzenia towaru, sprzedawca w takim wypadku nie ponosi więc odpowiedzialności za utratę, ubytek lub uszkodzenie towaru powstałe od przyjęcia go do przewozu aż do wydania go klientowi oraz za opóźnienie w przewozie przesyłki.

d) w przypadku przesłania towaru do klienta za pośrednictwem przewoźnika klient nie będący konsumentem obowiązany jest zbadać przesyłkę w czasie i w sposób przyjęty przy przesyłkach tego rodzaju. Jeżeli stwierdzi, że w czasie przewozu nastąpił ubytek lub uszkodzenie towaru, obowiązany jest dokonać wszelkich czynności niezbędnych do ustalenia odpowiedzialności przewoźnika.

e) Zgodnie z art. 558 § 1 Kodeksu Cywilnego odpowiedzialność Sprzedawcy z tytułu rękojmi za towar wobec klienta nie będącego konsumentem zostaje wyłączona i bez wskazywania przyczyn poprzez przesłanie Usługobiorcy stosownego oświadczenia.

§ 17

  1. Sklep internetowy jest własnością Sprzedawcy.
  2. Zawarte w sklepie internetowym materiały tekstowe, graficzne oraz rozwiązania informatyczne są chronione prawnie, w szczególności przepisami ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawie autorskim i prawach pokrewnych (Dz. U. nr 24, poz. 83 ze zm.)
  3. Sprzedawca wyraża zgodę na przeglądanie stron internetowych sklepu internetowego, drukowanie i kopiowanie fragmentów sklepu internetowego wyłącznie dla użytku osobistego klienta.
  4. Sklep internetowy, jak też jego poszczególne elementy nie mogą być modyfikowane, kopiowane, rozpowszechniane ani publikowane w celach komercyjnych, chyba że sprzedawca wyrazi na to pisemną zgodę.
  5. Użyte w niniejszym sklepie internetowym znaki i nazwy firmowe lub towarowe należą lub są zastrzeżone przez ich właścicieli i zostały użyte wyłącznie w celach informacyjnych, czego nie należy interpretować jako przyznanie jakichkolwiek licencji lub prawa do korzystania z nich.
  6. Niedopuszczalne jest zamieszczanie przez klienta na stronie sprzedawcy treści sprzecznych z prawem, wzywających do nienawiści rasowej, wyznaniowej, etnicznej, czy też propagujących przemoc, uznanych powszechnie za naganne moralnie, społecznie niewłaściwe..

§ 18

  1. Sprzedawca wskazuje, ze korzystanie z usług świadczonych drogą elektroniczną wiąże się zagrożeniami typowymi dla środowiska internatu, takimi jak:

a) spam,

b) wirusy,

c) konie trojańskie,

d) ataki hakerskie.

  1. Sprzedawca podejmuje działania zmierzające do wyeliminowania wskazanych w ust. 1 zagrożeń, w szczególności przez:

a) kontrolę plików zapisanych na serwerze programem antywirusowym oraz wykrywającym szkodliwe oprogramowanie i działania osób trzecich,

b) przeciwdziałanie rozpowszechnianiu spamu.

§ 19

1. Sprzedawca wykorzystuje pliki typu cookie`s w celu gromadzenia informacji związanych z korzystaniem ze strony internetowej sprzedawcy przez klienta, umożliwiających:

a) zapamiętanie danych logowania klienta oraz innych danych z nim związanych,

b) utrzymania sesji Klienta,

c) dostosowania strony internetowej sprzedawcy do potrzeb klientów,

d) zapewnienie stabilnego i bezpiecznego funkcjonowania sklepu internetowego,

e) tworzenia statystyk oglądalności podstron strony internetowej sprzedawcy.

2. Klient może w każdej chwili samodzielnie zmienić ustawienia dotyczące plików cookie`s, określić warunki ich przechowywania i uzyskiwania dostępu przez pliki cookies do swojego urządzenia za pomocą ustawień przeglądarki internetowej lub za pomocą konfiguracji usługi.

§ 20

1.Reklamacje dotyczące funkcjonowania strony internetowej sprzedawcy komentarzy, lub zgłoszenia dotyczące naruszeń niniejszego regulaminu powinny być zgłaszane na adres poczty elektronicznej: reklamacje.arkadius@gmail.com

2.Administrator będzie rozpatrywać reklamacje, które zostały nadesłane drogą elektroniczną lub listowną. Odpowiedź na reklamację zostanie wysłana w terminie 30 dni od otrzymania reklamacji na adres składającego reklamację wskazany w reklamacji.

§ 21

1. Administratorem danych osobowych klienta jest sprzedawca Grzegorz Wiśniewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Grzegorz Wiśniewski.” z siedzibą w (86-105) ŚWIECIU przy ulicy Przemysłowej 2, NIP: 559-110-16-80, REGON 091285345

2. Dane osobowe są chronione zgodnie z Ustawą z dnia 29.08.1997 r. o ochronie danych osobowych (Dz.U. Nr 133 poz. 883) .

3. Administrator danych jest obowiązany zastosować środki techniczne i organizacyjne zapewniające ochronę przetwarzanych danych osobowych odpowiednią do zagrożeń oraz kategorii danych objętych ochroną, a w szczególności powinien zabezpieczyć dane przed ich udostępnieniem osobom nieupoważnionym, zabraniem przez osobę nieuprawnioną, przetwarzaniem z naruszeniem ustawy oraz zmianą, utratą, uszkodzeniem lub zniszczeniem.

4. Każdej osobie przysługuje prawo do kontroli przetwarzania danych, które jej dotyczą, zawartych w zbiorze (bazie) sprzedawcy, a zwłaszcza prawo do uzyskania wyczerpującej informacji, czy taki zbiór istnieje, oraz do ustalenia administratora danych, adresu jego siedziby i pełnej nazwy, a w przypadku gdy administratorem danych jest osoba fizyczna – jej miejsca zamieszkania oraz imienia i nazwiska, uzyskania informacji o celu, zakresie i sposobie przetwarzania danych zawartych w takim zbiorze, uzyskania informacji, od kiedy przetwarza się w zbiorze dane jej dotyczące, oraz podania w powszechnie zrozumiałej formie treści tych danych, uzyskania informacji o źródle, z którego pochodzą dane jej dotyczące, chyba że administrator danych jest zobowiązany do zachowania w tym zakresie w tajemnicy informacji niejawnych lub zachowania tajemnicy zawodowej, uzyskania informacji o sposobie udostępniania danych, a w szczególności informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców, którym dane te są udostępniane, żądania uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych osobowych, czasowego lub stałego wstrzymania ich przetwarzania lub ich usunięcia, jeżeli są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są już zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, wniesienia, pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania jej danych ze względu na jej szczególną sytuację, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych gdy administrator danych zamierza je przetwarzać w celach marketingowych lub wobec przekazywania jej danych osobowych innemu administratorowi danych.

5. W razie wykazania przez osobę, której dane osobowe dotyczą, że są one niekompletne, nieaktualne, nieprawdziwe lub zostały zebrane z naruszeniem ustawy albo są zbędne do realizacji celu, dla którego zostały zebrane, administrator danych jest obowiązany, bez zbędnej zwłoki, do uzupełnienia, uaktualnienia, sprostowania danych, czasowego lub stałego wstrzymania przetwarzania kwestionowanych danych lub ich usunięcia ze zbioru, chyba że dotyczy to danych osobowych, w odniesieniu do których tryb ich uzupełnienia, uaktualnienia lub sprostowania określają odrębne ustawy.

6. Klient ponosi odpowiedzialność za podanie nieprawdziwych danych osobowych.

7. W trakcie składania zamówienia lub rejestracji na stronie sprzedawcy, klient dobrowolnie podaje następujące dane osobowe: imię i nazwisko, adres zamieszania lub  doręczeń towaru, adres e-mail, numer telefonu komórkowego. Dane te mogą być przetwarzane przez sprzedawcę tylko w celu realizacji umowy sprzedaży zawartej z klientem.

§ 22

1. Klient będący konsumentem ma możliwości skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń:

a) uprawniony jest do zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu między konsumentem, a sprzedawcą,

b) uprawniony jest do zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego działającego przy wojewódzkim inspektorze Inspekcji Handlowej z wnioskiem o rozstrzygnięcie sporu wynikłego z zawartej umowy sprzedaży.

2. Klient będący konsumentem może uzyskać bezpłatną pomoc w sprawie rozstrzygnięcia sporu między konsumentem, a sprzedawcą, korzystając z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań statutowych należy ochrona konsumentów, między innymi Federacji Konsumentów .

§ 23

1.Prawem właściwym dla umów zawieranych pomiędzy sprzedawcą a klientem jest prawo polskie.

2. Spory sądowe wynikłe z umów zawieranych pomiędzy sprzedawcą, a konsumentem rozstrzygają właściwe polskie sądy powszechne.

3. Rozstrzyganie ewentualnych sporów powstałych pomiędzy sklepem, a klientem, który nie jest konsumentem zostaje poddane sądowi właściwemu ze względu na siedzibę sprzedawcy.

§ 24

1. Regulamin wchodzi w życie z dniem 01-01-2016 i stosuje się go do umów zawartych od dnia jego wejścia wżycie.

2. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego, w szczególności: Kodeksu cywilnego; ustawy o świadczeniu usług drogą elektroniczną z dnia 18 lipca 2002 r. (Dz.U. 2002 nr 144, poz. 1204 ze zm.); z Klientami będącymi konsumentami – przepisy ustawy o prawach konsumenta z dnia 30 maja 2014 r. (Dz.U. 2014 r. poz. 827 ze zm.); oraz inne właściwe przepisy powszechnie obowiązującego prawa.

§ 24

Ochrona danych osobowych “RODO”

1. Przetwarzanie danych osobowych odbywa się zgodnie z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady UE 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej „RODO”) oraz zgodnie z ustawą o ochronie danych osobowych.
2. Podanie danych osobowych jest dobrowolne, ale jest warunkiem korzystania z Serwisu i zawarcia umowy.
Administratorem danych osobowych Użytkowników przekazanych w ramach świadczenia usług drogą elektroniczną jest Usługodawca. 3. Usługodawca wyznaczył Inspektora Ochrony Danych, z którym Użytkownik może się skontaktować w sprawach ochrony swoich danych osobowych i realizacji swoich praw przez Formularz kontaktowy, poprzez e-mail: sklep@meblearkadius.pl lub pisemnie na adres siedziby Usługodawcy.
4. Administratorem danych osobowych Użytkowników przekazanych Sprzedawcy w celu wykonania Umowy sprzedaży jest Sprzedawca.
Dane osobowe podane przez Użytkownika będą przetwarzane przez Usługodawcę w następujących celach:
w celu korzystania przez Użytkownika z usług Serwisu (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. b) RODO);
w celu wykonania obowiązku prawnego, jeżeli taki obowiązek zostanie nałożony na Usługodawcę (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. c) RODO);
w celach analitycznych, np. w celu doboru usług do potrzeb Użytkowników; optymalizacji produktów i usług na podstawie zgłaszanych uwag, zainteresowania Użytkowników, logów technicznych aplikacji; w celu optymalizacji procesów obsługi na podstawie przebiegu procesów obsługowych, w tym reklamacji, co jest prawnie uzasadnionym interesem Usługodawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
w celach archiwalnych (dowodowych) dla zabezpieczenia informacji na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, co jest prawnie uzasadnionym interesem Usługodawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
w celu ewentualnego ustalenia, dochodzenia lub obrony przed roszczeniami, co jest prawnie uzasadnionym interesem Usługodawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
w celu badania satysfakcji Użytkowników i określania jakości usług Usługodawcy, co jest jego prawnie uzasadnionym interesem (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
w celu oferowania Użytkownikom bezpośrednio produktów i usług (marketing bezpośredni), w tym dobierania ich pod kątem potrzeb Użytkowników z wykorzystaniem profilowania, co jest prawnie uzasadnionym interesem Usługodawcy (podstawa z art. 6 ust. 1 lit. f) RODO);
5. Usługodawca przetwarza następujące kategorie danych:
podstawowe dane identyfikacyjne i dotyczące zamieszkania;
dane identyfikacyjne przyznane przez organy publiczne;
elektroniczne dane identyfikacyjne i dane lokalizacyjne;
dane uzyskane dzięki korzystaniu z technologii;
nagrania dźwięku.
6. Usługodawca może udostępniać dane osobowe swoim podwykonawcom, czyli podmiotom, z których korzysta przy przetwarzaniu danych.
7. Usługodawca nie przekazuje danych osobowych Użytkowników poza terytorium Polski.
8. Dane osobowe pozyskane w celu korzystania z Serwisu lub w celu zawarcia umowy są przechowywane przez okres korzystania z Serwisu lub okres niezbędny do zawarcia i wykonania umowy. W przypadku zawarcia umowy dane osobowe Użytkowników są przetwarzane do końca okresu przedawnienia potencjalnych roszczeń wynikających z umowy.
9. Podstawowe dane kontaktowe są przechowywane przez Usługodawcę dla potrzeb marketingu bezpośredniego do czasu zgłoszenia sprzeciwu względem takiego przetwarzania lub cofnięcia zgody, jeśli przetwarzanie danych odbywało się na podstawie tzw. zgody marketingowej.
10. Każdemu Użytkownikowi, który udostępnił swoje dane osobowe, przysługują następujące prawa wynikające z RODO:
prawo dostępu do jego danych oraz otrzymania ich kopii;
prawo do sprostowania (poprawiania) danych;
prawo do usunięcia danych;
prawo żądania ograniczenia przetwarzania danych;
prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych;
prawo do przenoszenia danych;
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego (Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych);
prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie danych osobowych, jeżeli przetwarzanie danych odbywało się na podstawie zgody; cofnięcie zgody nie będzie wpływać na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej wycofaniem.

§ 25

Aktualizacja zgodna z dyrektywą OMNIBUS.
Opinie na stronie meblearkadius.pl pochodzą od konsumentów, którzy faktycznie byli kupującymi i używali danego produktu. Zastrzegamy sobie natomiast niepublikowanie spamu, oraz opinii bez podanego numeru zamówienia.

Załącznik nr 1

POUCZENIE O PRAWIE ODSTĄPIENIA OD UMOWY

  1. Sprzedawca Grzegorz Wiśniewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Grzegorz Wiśniewski.” z siedzibą w (86-105) ŚWIECIU przy ulicy Przemysłowej 2, NIP: 559-110-16-80, REGON 091285345 informuje, iż mają Państwo prawo odstąpić od niniejszej umowy w terminie 14 dni bez podania jakiejkolwiek przyczyny.
  2. Termin do odstąpienia od umowy wygasa po upływie 14 dni od dnia w którym weszli Państwo w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Państwa weszła w posiadanie rzeczy.
  3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od umowy, muszą Państwo poinformować sprzedawcę GRZEGORZA WIŚNIEWSKIEGO prowadzącego działalność gospodarczą na pod firmą: Grzegorz Wiśniewski prowadzący działalność gospodarczą pod firmą: „Grzegorz Wiśniewski.” z siedzibą w (86-105) ŚWIECIU przy ulicy Przemysłowej 2, NIP: 559-110-16-80, REGON 091285345 w drodze jednoznacznego oświadczenia na przykład pismo wysłane pocztą na adres poczty elektronicznej: zamowieniaarkadius@gmail.com
  4. Mogą Państwo skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.
  5. Aby zachować termin do odstąpienia od umowy, wystarczy, aby wysłali Państwo informację dotyczącą wykonania przysługującego Państwu prawa odstąpienia od umowy przed upływem terminu do odstąpienia od umowy.
  6. Po przyjęciu odstąpienia od umowy sprzedawca wskaże adres magazynu, na który powinien być zwrócony towar.
  7. WAŻNA INFORMACJA. Meble są towarem delikatnym i wymagają szczególnej ostrożności podczas transportu. Do zwrotu mebli zalecamy skorzystanie z usług wyspecjalizowanych firm zajmujących się transportem mebli, lub przesyłkami gabarytowymi o dużej wartości.

Skutki odstąpienia od umowy

1. W przypadku odstąpienia od niniejszej umowy sprzedawca zwraca Państwu wszystkie otrzymane od Państwa płatności, niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym został poinformowany o Państwa decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od niniejszej umowy.

2. Zwrotu płatności sprzedawca dokona przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Państwa użyte w pierwotnej transakcji, chyba że wyraźnie zgodziliście się Państwo na inne rozwiązanie. Koszty zwrotu towarów ponosi kupujący. 

3. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania rzeczy lub do czasu dostarczenia jemu dowodu jej odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej.

Załącznik nr 2

WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY

(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadkuchęci odstąpienia od umowy)

Adresat: …

– Ja/My(*) informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)

Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)

Imię i nazwisko konsumenta(-ów)

Adres konsumenta(-ów)

Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)

Data

(*) Niepotrzebne skreślić.”

 

ZAPRASZAMY DO WSPÓŁPRACY ODBIORCÓW HURTOWYCH